Image
Naar boven
Menu
10 september 2014

Het einde van de like & win acties

Wie kent ze niet de like & win acties in de vorm van een app of een post op Facebook.

De één vindt ze irritant, terwijl de ander enthousiast meedoet in de hoop de prijs te bemachtigen. Dit is voor veel bedrijven een succes geweest als het gaat om het aantal likes en niet om het aantal relevante likes. Facebook maakt daar nu definitief een eind aan. Facebook wilt dat je pagina’s liked omdat je pagina’s echt wilt liken en niet omdat je een Ipad kunt winnen. Dat lijkt ons ook heel logisch.

Blog

Voor Facebookmarketeers en -ontwikkelaars is de impact hoog, net als voor alle bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in het ontwikkelen van like & win acties. Bestaande like & win acties werken nog tot 5 november 2014. Daarna ontstaat er een nieuw creatief veld. Want likes blijven namelijk wel belangrijk voor je Facebookpagina. Zo mag er van Facebook nog wel incentives aangeboden worden aan de mensen die je pagina al liken.

 

Dit is de kans om meer uit je bestaande fanbase te halen. Want als zij je merk leuk vinden, zullen zij dat graag delen met hun vrienden. We komen dan uit bij de eeuwenoude succesvolle marketingterm “ mond op mond” reclame maar dan in een digitaal jasje.

Wil je met ons hierover sparren, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Have a likely day!
~ Ingrid

Bron: Dutchcowboys